Perşembe, Ağustos 09, 2007

09/09/96 - 09/09/07

canım ;
nasılsın, iyi misin? keyfin yerinde mi cennetin en güzel köşesinde sevdiğin uğur böceklerinin arasında.
ne güzel yaptın dün gece ziyaret ettin beni. kızdın mı bana dilim tutuldu? tam o saat bir buçuğu o meşhur ve meşru dakikalar geçe. '' hasta ex'' dedikleri an. başkaları rüyalarıma inanmıyor be birtanem. başkaları bana inanmıyor. ama sen biliyorsun.
ben de bazen pat diye elimden düşürdüğün o şeyi biliyorum, yapma der gibi.
evdeyim hep; zaten sık sık gelip gidiyorsundur gerçi. sular kesik ve depodaki su bitti. yarın falan gelecekmiş. söylesene bu böyle mi devam edecek melek. d
edemin başı onunla belada gibi tatlım. şu evlatlık mevzusu. gelip bir el atsan.
annem hasta, ki bunu biliyorsun. dün gece neden fısıldamadın benden sakladıkları bu illeti?
babam iyi işte. hala senin oğlun gibi davranıyor. senin öz olsa o kadar seveceğin kadar.
beni biliyorsun. ve bana güç vermeye çalıştığını ama benim inatla kendimi herşeye kapadığımı görüyorsun. dün gece dediklerin aklımda. ve o şokla, sevinçle, üzüntüyle -ne dersen de- cevap veremedim ama tamam diyorum şimdi.
zor bir gündü ve gelmedi değil mi tatlım? hatırlamadı elbet. çünkü ben bittim orada. o da bitecek mi burada?
..
sesini çok özledim.
yavrumun yavrusu deyişini, inci gözlüm deyişini, kuzum deyişini.
o iffetli, varlığına şükrettiren ince sesini. herkesi farklı yollarla (enişteyi bile) yola getiren sesini. hamarat ellerini özledim. buruş buruş ellerini. benim çamaşırlarımı bilerek, isteyerek ellerinde yıkayıp da eskittiğin ellerini.
annane kokusunu.

dün gece konuşamadım çünkü ağzımdan çıkan her kelime senin konuşma süreni kısaltacaktı, tutuldum ben.
sana papatya getirdim bugün. çıkıp dolaştım ortalıkta. hatırlamıyormuş gibi. eve döndüm. ağladım. bekledim. randevu aldım. sence neyim vardır keriman hanım?

beni çok bekletmeden yine gelsen anneanne.
ekmek kesicem diye elimi kestiğim gün canım acımasın diye kanlı elimi öpmüştün. ben unutmadım bunu. kim bilir o tazecik hafızanda sen neler saklıyorsun.

mutlu yıllar anneanne. oraya (her nereyse) doğuşun kutlu olsun

dün gece sana yemen türküsünü söylediğimde ağladın mı? saat birbuçuğu geçe. hani en sevdiğin türküyü.
saba oluyor. yatalım mı uğur böceğim?
beni sallasana dizinde. sen uyuyakalırsan ben ''şallaağ'' diye bağırırım.

geri dön ve beni 'O'ndan, herşeyden kurtar.

keriman hanım, anneannem
ananem,
annemin annesi.
ana kraliçem, gölgeni esirgeme benden olmaz mı?

tutacağım bana bıraktığın koazalğı içimde. merak etme. belki hala emin ellerde.


-kuzu' n beril-